پی نوشت

از اینکه کلا سایت در
داخل ایران بدون استفاده از فیلتر شکن باز نمی شود
عذر خواهی می نمایم
چــــــــــرا؟

Saturday 16 August 2008

شکاف فرهنگی


دختر دهه 60 : مرد باید با اخلاق باشه
دختر دهه 70 : مرد باید تحصیلکرده باشه
دختر دهه 80: مرد باید پولدار باشه


پسر دهه60 : در سن 2 5 سالگی سیگاری میشد
پسر دهه70 : در 20 سالگی سیگاری می شد
پسر دهه80 : قبل از سن بلوغ سیگاری می شود


دختردهه60 : 30 ساله شدم و احساس ترشیدگی می کنم
دختردهه 70 : 25 ساله شدم و احساس ترشیدگی می کنم
دختردهه 80 : 20ساله شدم و احساس ترشیدگی می کنم


پسر دهه 60: دارم میرم باشگاه . . . دارم میرم زیر زمین بنوشم
پسر دهه 70 : دارم میرم مهمونی . . . دارم میرم قلیون بکشم
پسر دهه80 : دارم میرم دبی . . . دارم میرم توهم بزنم


شاید در نگاه اول به این مطالب بخندید اما این ها واقعیت هایی است که کمی هم تلخ است.شکاف های اجتماعی که در سال های اخیر با انقلاب اطلاعات در دنیا ،شاهد از بین رفتن ارزش هایی هستیم که برای ما ایرانیان ،سال های دور از عمده دغدقه های خانواده ها بود. تربیت فرزندانی صالح ،متدین ، با قید و بهند هایی که امروزدیگر شاهد آنها نیستیم. فرزندان غریبه با پدر و مادر ،با دو زبان و طرز فکر و رفتار و کردار.شاید خیلی ها فرهنگ سازی و ضعف های فرهنگی را متوجه دولت ها کنند اما به واقع مقصر اصلی خانواده هایی هستند که به عنوان هسته جامعه در تربیت فرزندان خود اهمال کردند. به قول قدیم ها فرزند عزیز و تربیتش عزیز تر .اما امروز اگر شاهد افت و نابودی کانون های خانواده ها ،نابودی جوانان هستیم تنها مقصر اصلی پدر و مادر هایی بودند که در تربیت فرزندانشان قصور کردند.واقعا فرزندان ده های مختلف را با هم مقایسه کنید.برای راحتی فرزندانمان همه کار کردیم اما در تربیت شان سال به سال افت داشتیم تا جایی که توهم زدن تبدیل به نوعی کلاس و شخصیت اجتماعی شده است.شاید با طرح های امنیت اجتماعی بتوان ظاهر آدم ها را عوض کرد اما باطن آدم های در خانواده های شکل می گیرد که مادر و پدر با زبان فرزند بیگانه است .این شکاف فرهنگی ،زلزله جامعه ماست و به دولت و اقتصاد و سیاست و هیچ چیز دیگر بستگی ندارد .یاد جوانی ها بخیر.شب خوش

No comments: