پی نوشت

از اینکه کلا سایت در
داخل ایران بدون استفاده از فیلتر شکن باز نمی شود
عذر خواهی می نمایم
چــــــــــرا؟

Tuesday 10 June 2008

دین گریزی چرا؟




در قسمت دیده ها،شنیده های عصرایران خبری را خواندم تحت عنوان :" گرایش به مسیحیت " متن خبر به این گونه است بود که : "افزایش گرایش برخی دانشجویان به مسیحیت نگرانی مسوولان را بر انگیخته است . شایع شده است تنها در یکی از دانشگاه های جنوبی کشور 22 دانشجو به مذهب مسیحیت گرویده اند.همچنین درسال های اخیر ، برخی کلیساهای خانگی در تهران شکل گرفته که تازه مسیحیان به طور مخفیانه ، یکشنبه ها در آنها جمع می شوند". این خبر مرا یاد یک خاطره ای انداخت در نزدیکی های دانشگاهی که در حال حاضرمشغول تحصیلم ،گپی دوستانه با مردی شیک پوش انگلیسی پیرامون موضوع دین،البته قبلا درگیر چنین شرایطی شده بودم اما با مبلغین جوان ،اما این آقا تا فهمید که من ایرانی هستم شروع کرد به فارسی با من حال و احوال کرد و بروشوری به زبان فارسی در اختیارم گذاشت ،واقعا داشتم از تعجب شاخ در می آوردم که چگونه در کشوری برای مذهب خود به تمامی زبان ها تبلیغ می کنندو چنین هزینه ای برای تبلیغ فرهنگی.متن بسیار زیبایی به زبان فارسی از دین مسیحیت چاپ کرده بودند که خواننده را می توانست مجذوب خود کنند.بحث ما پیرامون مذهب در کنار خیابان نیم ساعتی به طول انجامید و به خاطر دیر رسیدن به کلاس عذر خواهی کردم و راهی شدم.این صحنه ها در اینجا بسیار زیاد دیده می شود که جوانانی از کلیسا تبلیغ دین می کنند.اما باید علل گرویدن جوانان ایرانی را به سایر ادیان ریشه یابی کرد،اما به نظر خیلی از ایرانیان و جوانان نحوه تبلیغ دینی که، دین محبت و عشق وزیبایی است کمی اشتباه است .شاید یرای شناساندن چهره واقعی اسلام باید از کلام و محبت استفاده کرد چرا که اسلام دین عشق است ،عشق بورزید ،تا خدا هم از شما خشنود باشد.شب خوش








No comments: