پی نوشت

از اینکه کلا سایت در
داخل ایران بدون استفاده از فیلتر شکن باز نمی شود
عذر خواهی می نمایم
چــــــــــرا؟

Friday 20 June 2008

دیار آشنا

از چپ به راست :حاج آقا غفوریان - من -آقای نهضت - آقای ... - آقای ناصح - آقای ...دفتر دیار آشنا1385
امروز جمعه آخرین قسمت از برنامه دیار آشنا در شبکه جام جم تا ساعاتی دیگر بر روی آنتن خواهد رفت . برنامه ای که در سه سال و اندی به عنوان پر بیننده ترین برنامه شبکه از سوی مخاطبین شناخته شد . برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه جام جم که من هم افتخار حضور در تیم برنامه سازی را به عنوان گزارشگر داشته باشم.در هر حال امشب خط پایان فرا خواهد رسید و به رسم احترام برای همکاران و دوستان نامه ای نوشته و ارسال کردم که بد ندیدم عین نامه را در اینجا هم بگذارم.در هر حال شب خوش



بنام خدا



بینندگان محترم شبکه جهانی جام جم
ســــــلام
اینجا تهران ،پایتخت ایران
سرزمیـــــن مهربـــانی ها
دیـــــــــار همیشه آشناست

این ،جملاتی بود که بار ها و بار ها در گزارش های برنامه دیار آشنا تکرارشان کردم تا جایی که دیار آشنا برایم وسعتی یافت به اندازه ایرانم ،سرزمینم . اولین باری که جلوی دوربین جام جم و برنامه دیار آشنا رفتم ،روز های ماه مبارک رمضان بود ،روزهایی بود که هیچ وقت از دفتر خاطراتم پاک نخواهد شد. نزدیک به دو سال عضو کوچکی بودم از برنامه دیار آشنا، تا آن وقت ،هیچگاه طعم تلخ غربت را نچشیده بودم. اما امروز که غربت نشینم و یک بیننــده، خوب می دانم که داشتن دیار آشنا ،یعنی داشتن سرزمینم ،ایران در غربت .هر چند کوتاه اما بوی ایران میداد برایم.
آغاز یک برنامه تلویزیونی همانند کودکی نو پاست که به مرور زمان رشد می کند وبزرگ می شود. دوستان زیادی برای خود پیدا می کند ولی فرصت کوتاه است و بــــاید رفت تا برنامه ای دیگر برای سرمایه اصلی شبکه که همانا مخاطبین هستند ،تولید و پخش شود و هیچکس ماندی نیست.
شنیدم که دیار آشنا هم تمام شد ،حقیقتا دلم گرفت ،برای تمام لحظه لحظه هایی که با دیار آشنا زندگی کردم ،دلم تنگ شد و یاد گذشته ها کردم . یاد استودیویی که بخاری هایش در سرمای زمستان ها حکایتی داشت ، یاد تمام گزارش هایی که با دوستان و همکاران برای ضبط میرفتیم،در سرما و گرما تنها به عشق کسانی که منتظر دیدن دیار آشنا بودند در غربت .
جمله کوتاه می کنم و از تمام کسانی که در این سال ها برای برنامه دیار آشنا زحمت کشیدند و من را یاری کردند بخصوص از حاج آقا غفوریان عزیز، محمود خان شهریــاری ،آقای نهضت ، آقای فرهاد ناصح ،خانم نامور و تمام دوستانی که برای دیار آشنا زحمت کشیدند و نامشان را نبردم ،تشکر و قدردانی می کنم .
در پایان آرزو می کنم که دیارآشنا ،ایران، سرزمین من ، همیشه پاینده باشد.



عکس هایی از پشت صحنه های دیار آشنا

No comments: