پی نوشت

از اینکه کلا سایت در
داخل ایران بدون استفاده از فیلتر شکن باز نمی شود
عذر خواهی می نمایم
چــــــــــرا؟

Monday 9 June 2008

بچه غولی به نام ایرباس 380

امروز خبری از قول وزیر راه اعلام شد مبنی بر تولید 100 هواپیمای توپولف در ایران و صد البته که قسمتی از خبر هم خواندی تر بود که فرمودند:" صنعت هوايي از يك جنبه بسيار مهم و غيرقابل انكار و از جنبه ديگر اهميت آن چندان زياد نيست". وي افزود:" ميزان مسافر و باري كه توسط خطوط هوايي حمل مي‌شود، در مقايسه با خطوط ريلي و جاده‌اي، چندان زياد نيست و به همين دليل از اين لحاظ چندان حائز اهميت به نظر نمي‌رسد". یکی از مطمئن ترین وسایل حمل و نقل در دنیای غرب ،حمل و نقل هوایی است اما از آنجایی که میزان صوانح هوایی در ایران در حد استاندارد آخرت است ،مردم و بازرگانان ترجیح به استفاده از جایگرین ها می کنند.در هر حال با توجه به تحریم ها و دیپلماسی نه چندان درست ما هر روز شاهد نزول کیفیت این صنعت در ایران هستیم جالب اینجاست که خطوط هوایی روسیه با توجه به اینکه خود تولید کننده توپولوف هستند از ایرباس و بویینگ استفاده میکنند .اما خبر آقای وزیر مایه ای شد برای نوشتن داستان سفر به شرکت ایرباس در فرانسه و بازدید از سایت مونتاژ 380در شرکت ایرباس و شرکت سازنده موتور به نام ایر سل از گروه تولیدی زعفران ،البته با زعفران ما کمی تفاوت دارد . این بچه غول با قد 24 متری و طول 73 متر بیشتر شبیه یک فضا پیما بود تا یک هواپیما.سایت مونتاژآن در شهر تولوز فرانسه محلی است برای مونتاژ قطعات آن که از چهارکشور مختلف به اینجا حمل میشود(انگلیس - فرانسه - آلمان -و اسپانیا )و پس از مونتاژ(یک هفته)و تست زمینی(سه هفته) پس از ده ساعت پرواز درآسمان فرانسه برای رنگ و تزیینات داخلی به شهر هامبورگ پرواز می کند.این هواپیما با توانایی حمل 525 مسافر به صورت استاندارد قادر است وزنی معادل 560 تن را در موقع بلند شدن حمل نماید .این غول بچه توانسته است مشتریان زیادی چون امارات ایر لاین با قرار دادی برای خرید 58 فروند ،و سایر خطوط را جلب نماید .حتی پادشاه عربستان هم یک فروند را به عنوان جت خصوصی خود خریداری کرده است که به زودی تحویل وی خواهد شد. در رابطه با این موجود دوست داشتنی مطلب زیاد است اما جالب ابنجاست که در خبر هاآمده بود یکی از باند های فرودگاه مهرآباد برای فرود اضطراری این هواپیما آماده شده است .
Aircelle - Safran Group

No comments: