پی نوشت

از اینکه کلا سایت در
داخل ایران بدون استفاده از فیلتر شکن باز نمی شود
عذر خواهی می نمایم
چــــــــــرا؟

Saturday 13 December 2008

سیر تحول زندگی زناشویی در ایران


پست امروز را با بیان یک سوال در مورد علل شکست رابطه زن و مرد آغاز میکنم که: در شکست زندگی زناشویی  و یا زن و مرد چه کسی بیشترمقصر است؟ 
به جای پاسخی کلی به این سوال که خارج از سه گزینه :مرد - زن و یا هر دو نیست کمی به دنبال ریشه های اختلاف بگردیم مثل:تفاوت فرهنگی - تفاوت سنی - تفاوت سلیقه - تفاوت عقیده - غدبودن(شاید هم قد بودن تا به امروز این کلمه را ننوشته بودم) -خواسته های غیر متعارف - پول - بچه -اختلالات روانی -اختلالات جنسی -اختلافات مذهبی - اختلافات قومی - اختلافات زبانی و هزار و یک تفاوتی که شما نام ببرید و من بگویم . اما کدام یک را میتوان درمان کرد البته اگر به عنوان بیماری و مرض به آنها نگاه کنیم زیرا که سیستم دفاعی زندگی را فعال می کند.آیا عدم وجود همه آیتم های فوق به معنای خوشبختی و تفاهم است؟اصلا تعریف خوشبختی زندگی بدون هیچ تضاد عقیدتی و مشکلات است؟واقعا تعریف خوشبختی چیست؟هر چه بیشتر به آن فکر می کنم کمتر نتیجه ای حاصل می کنم.!!آیا خوشبختی را می  توان به ارث برد یا آن را واکسن کرد و تزریق کرد و یا حتی خرید در صورتی که پول یا به قولی فلوس موجود است .تعریف شما از خوشبختی چیست؟اگر حوصله کردید و دلتان خواست شما هم تعریفش کنید در قسمت نظرات .آیا شما هم با من موافقید که خوشبختی سفر است نه یک مقصد؟شب خوش 


No comments: