پی نوشت

از اینکه کلا سایت در
داخل ایران بدون استفاده از فیلتر شکن باز نمی شود
عذر خواهی می نمایم
چــــــــــرا؟

Sunday 26 April 2009

مشتری مداری یا تو سر مشتری زدن


بی شک یکی از روش های خوب مارکتینگ ،تبلیغات در رسانه های پر مخاطب مثل تلویزیون و روز نامه است .این روز ها صفحات روزنامه های کثیرالانتشار مملواز آگهی های کوچک و بزرگ است که صد البته هر چه بزرگتر باشد شانس جذب مشتری هم بیشتر است.دو هفته پیش برای خرید یک دستگاه کولر گازی به یکی از این فروشگاه هایی رفتم که تقریبا با اگهی هایش حداقل روزنامه همشهری را پول دار کرده.
سکانس یک:محل خیابان شریعتی تهران از اون فروشگاه هایی که تابلوی خوشگلش چشم نواز است.نماینده شماره یک شرکت س...همان اگهی دهنده.
داستان:پسری جوانی که مرا به جای داداش کوچکش گرفته بود به استقبالم آمد و با لفظ مخاطب ،تو چی می خواهی،بیا واست فاکتور کنم و و و اصلا مهم نیست این موضوع که رفتار با مشتری خود داستانی جدا دارد که مد نظر نیست.
سکانس دو:زمان فردا.راننده وانت یک دستگاه کولر مارک س...به شکل فوق را که بیشتر شبیه غنایم جنگی بود تا کولر نو و آکبند تحویل می دهد.با اصرار جعبه باز می شود و روی کولر ضربه خوردگی مشهود دارد.رانند کولر را برده به جهت تعویض.نیم ساعت بعد از شرکت زنگ می زنند که مدل کولر به این صورت است و پرس دستگاه است !!!!در هر حال کولرفوق الذکر بر میگردد
سکانس سوم: نصاب های شرکت به جهت نصب وارد می شوند.آنها تایید می کنند که کولر صدمه دیده است .(در عکس مشخص است)از این لحظه تلفن ها به شرکت شروع می شود.خانمی در شرکت ادعا می کند که تمامی کولر های مارک ما اینگونه است !!!!شاید عامل نفوذی باشد.
سکانس چهارم و پنجم مربوط به تلفن های متعدد در حدود سی بار به شرکت و آدم های مختلف است که در نهایت کولری نو و سالم را تحویل می دهند و کولر به خوبی و خوشی نصب می شود.دریغ از یک عذر خواهی چرا که ضرر به شرکت وارد شده است !!!
اما سوال اینجاست که چرا شرکتی با این عظمت و این برند که سال ها برای برند سازی هزینه کرده به این راحتی افرادی را در پست های مهم سازمانی می گذارد که به راحتی نام و سابقه شرکت را نابود کنند چرا که من به شخصه دیگر از این برند چیزی نخواهم خرید حتی زیبا و حتی ارزان.لیست افراد و نام شرکت محفوظ است اما در صورت درخواست کتبی اعلام میشود.

2 comments:

Anonymous said...

اين كه تابلو هست سامسونگه !

Unknown said...

eh rast migin?TABLO SHOOOOD? :D