پی نوشت

از اینکه کلا سایت در
داخل ایران بدون استفاده از فیلتر شکن باز نمی شود
عذر خواهی می نمایم
چــــــــــرا؟

Showing posts with label علمی. Show all posts
Showing posts with label علمی. Show all posts

Wednesday, 10 December 2008

کمی تبلبغ

این فتوبلاگ با نام زیانگ پروجکت توسط برادرم ازآرشیو عکس هایش در وبلاگی راه اندازی شده است.زیانگ در زبان چینی به معنای عکس است.برای دسترسی به فتوبلاگ اینجا را کلیک کنید 

Thursday, 4 December 2008

ردای پدر علم جهان


تا جایی که تحقیق کردم منشا آن را از خاور میانه و مدرسه و یا مکتب خانه گفته اند اما این مطلب دور از ذهن نیست

Wednesday, 3 December 2008

و امروز رسما تمام شد


دوم دسامبر 2008 میلادی مصادف با 12 آذر ماه 1387 شمسی رسما فارغ التحصیل شدم (به قول قدیمی ها از فردا باید به فکر سربازی باشم ،هاهاها) . در طی سال های پیش به طبع شغلی که داشتم ،همایش ها و مراسم های مختلفی را از نزدیک شاهد بودم.یاد ندارم همایشی چه منطقه ای ،چه ملی و یا دانشجویی، راس ساعت اعلام شده آغاز شده باشد.چرا که همیشه یا مهمان ویژه نیامده بود ،یا برق سالن مشکل داشت ،یا صدا بود تصویر نبود و هزار و یک مشکل دیگر .اما امروز  مراسم فارغ اتحصیلی دانشجویان دانشگاه مرکزی ایالت لنکشایر ،با آنچنان نظم و ترتیبی در سالن مرکزی شهر برقرار شد که انگشت به دهان ماندم .راس ساعت 3 آغاز و راس ساعت 4.30 دقیقه پایان یافت.بی شک مدیریت زمان ،دانش و فنی است که در کشور ما جایگاهی نداشته و ندارد ،خدا را شکر که همیشه بهانه ترافیک پا برجاست. اما در این مجال بر خود واجب می دانم  از خانواده نازنینم که در طی این مسیرِ بی شک سخت ،مرا همراهی کردند تشکر و قدردانی کنم ،امروز که به پایان این پل تحصیلی رسیدم فقط و فقط با حمایت های شما نازنینانم  ممکن بود ،شمایی که مشوقم بودید :مادرم نازنینم ،پدر مهربانم ، برادرم ،نیمه من ،عموی بزرگوارم ،مادر و پدر بزرگ بی همتایم ،ممنونم و دستانتان را از دور می بوسم ،کلام قاصر است برای ابراز سپاسم  
من در حال دست دادن با رئیس دانشگاه 

Thursday, 27 November 2008

کارشناسی ارشد



قسمتی از مدرک بنده 

چند روزی است که مفتخر به دریافت مدرک کارشناسی ارشدم شده ام ،البته که هنوز به طور رسمی و قانونی یعنی طی مراسم،فارغ التحصیل نشده ام اما خوب با مراجعات زیاد توانستم بالاخره آن را اخذ کنم.جالب اینجاست که چند روزی به علت نبود کاغذ های مخصوص که همانند اسکناس است وغیر قابل جعل ،کار گرفتن مدرک عقب افتاده بود ،یاد ایران و کاغذ بازی های خودمان افتادم ،خنده ام گرفته بود و دیدم که هر جا که بروی اسمان همین رنگ است ،فقط در ایران کسی از ارباب رجوع معذرت خواهی نمی کند ،در حالی که اینجا ،هزار بار عذر خواهی حداقل کاری است که انجام می دهند ،در هر حال مدرک  کارشناسی ارشد را هم گرفتیم تا خدا چه بخواهد برای بعد ها .

Wednesday, 17 September 2008

یک سال گذشت ،به همین سرعت


الان توی کتاب خونه دانشگاهم،نشستم و دارم فکر می کنم .امروز روز عجیبی بود.17 سپتامبر ،دقیقا سال پیش چنین روزی بود که دوره کارشناسی ارشدم رو در این دانشگاه شروع کردم.رفتم و بچه هایی رو که تازه شروع می کنند رو دیدم.خندم گرفت که چقدر عمر زود می گذره .روزی که من جای اون ها نشسته بودم, هیچ وقت یک همچین روزی رو تصور نمی کردم که درس تمام شده باشد و روز های آخر پایان نامه ام را سپری کنم ،زود گذشت. در هر حال عمره .برای همه کسانی که این روز ها خودشون رو برای یک سال تحصیلی آماده می کنند آرزوی موفقیت می کنم.

Tuesday, 16 September 2008

ایرانیان موفق در ناسا


امروز ای میلی به دستم رسید که برایم جالب بود .مدت ها بود که می خواستم از موفقیت چشم گیر ایرانیان در آمریکا و اروپا مطلبی بنویسم اما هیچ وقت فرصت نمی شد تا امروز. ایرانیان و بخصوص قشر تحصیل کرده در خارج از مرز های ایران نام ایران را بی شک جاودانه کردند. دکتران و مهندسان ایرانی در پروژه های عظیمی اروپایی و آمریکایی دارای جایگاه ویژه ای هستند.نامه ای که به دستم رسیده بود در مورد مرکز تحقیقات فضایی ناسا بود .درحدود 70 الی 80 ایرانی در ناسا فعالیت دارند طبق اخرین اماری که گرفته شده و در روزنامه فضا چاپ شده, 43 درصد ناسا از پژوهشگران ایرانی می باشد. از آن جمله می توان به آقایان و خانم ها : پروفسوردکتر محمد جمشیدی مدیر برنامه های داخلی ایستگاه فضایی ناسا،دکترفیروز نادری مدیر برنامه اجرایی سیاره مریخ در ایستگاه فضایی ناسا،دکترحمید برنجی عضو پژوهشگران ایستگاه فضایی ناسا،دکترقاسم اسرار عضو هیات مدیره ایستگاه فضایی ناسا،دکترکاظم امیدوار عضو پژوهشگران ایستگاه فضایی ناسا،دکترمحمد جمشیدی مدیر کنترل تکنیک ایستگاه فضایی ناسا، مهندس رضا غفاریان مهندس لابراتوار نیرو محرکه جت ایستگاه فضایی ناسا،پروفسور دکتر پرویز معین رییس موسسه مرکزی تحقیقاتی دانشگاه ناسا در آمریکا،پروفسوردکتر صمد حیاتی عضو هیات مدیره ایستگاه فضایی ناسا،دکترعبد الحمید کریمی در رابطه با ساخت موشک های فضایی در ناسا،و خانم دکتر مقدم در آزمایشگاه پیشرانش جت در ناسا بر روی رادارها کار می کنند،اشاره کرد.بی شک این افراد در رسیدن به جایگاه علمی خود زحمات بسیاری کشدند که بر هیچ کس پوشیده نیست.اما ایرانی بودن آنها بی شک مایه افتخار همه ایرانیان است .

Wednesday, 10 September 2008

مِهبانگ یا انفجار بزرگ


گاهی وقت ها باید به روز نوشت و گاهی هم به ساعت.امروز روز انفجار بزرگ است.انفجار بزرگ لحظه آغازین هستی را گویند که کل هستی (شامل زمان و هر سه بعد) از آن هنگام شروع شده‌است.و امروز دوباره این تجربه آغاز شد .این دستگاه عظیم که در ژنو ساخته شده است و9ميليارد دلارهزینه داشته است و استوانه‌اي به طول 27 كيلومتر كه داراي دو جريان پورتون به خلاف جهت يكديگر است و با رسيدن به سرعت 99/99 % نور، شليك اشعه‌هاي پرتون براي برخورد به يكديگر و شبيه سازي وضعيت كيهان بعد از انفجار بزرگ را شبیه سازی می کند .هر چند ترس هایی از جمله نابودی زمین بر اثرعدم قابليت كنترل حفره‌هاي سياه ايجاد شده توسط اين دستگاه مطرح بود اما امروز ساعت 9.30 صبح با موفقیت این دستگاه آغاز به کار کرد..پيش بيني شده اولين برخورد اتم‌ها به يكديگر 30 روز بعد رخ دهد.علم برای رسیدن به نادانسته هایش هر روز تلاش می کند و هر روز تجربه ای جدید را به دانش بشری اضافه می کند

Big Bang

منابع در صورت تمایل به مطالعه:به فارسی و انگلیسی





Monday, 8 September 2008

کمی از حواشی زندگی

عکس تزئینی است - مهره مار به شرط چاقو

این روز ها خیلی زود می گذرند حتی زودتر از اون چیزی که فکر می کردم .تقریبا به اواخر صفحات این پایان نامه لعنتی دارم نزدیک می شم.می گم لعنتی چون خستم و الا که خودش درس های زیادی بهم یاد داد که بی شک مسیر زندگیم رو عوض کرد و خواهد کرد.چیزی دیگه نمونده .روزی که تموم کنم و نتیجه کارم رو ثبت رسمی کنم که شامل مراحل بررسی صحت نوشته است ،خبرش را می نویسم(1).خیلی جالب بود دیروز سایتی رو دیدم که توسط تعداد زیادی از اساتید در مبازه با کپی کردن مقالات بود که حرکت جالبی است (اینجا ببینید)هر چند که سال هاست در اروپا این مبارزه شروع شده است اما امیدوارم که این حرکت در ایران نیز با موفقیت دنبال شود .

اما نکته بعدی در مورد غلط های تایپی است که پدر نازنینم همیشه گوشزد می کنند.ممنونم اما به خدا هنوز فارسی یادم هست به خاطر کمی وقت معمولا فرصت باز خوانی ندارم اما به روی چشم سعی می کنم که بیشتر در تایپم دقت کنم.

نکته اخر برای کاروان ایران در بازی های پارا المپیک آرزوی موفقیت می کنم .هر چند که تا اینجا چند مدال و چندین برد را بدست آوردند.صد آفرین به غیرت و همت این عزیزان . کاش دیگران هم عدم کسب موفقیت را به پای مشیت الهی نمی گذاشتند و در مقابل عدم برنامه ریزی صحیح خود مسولیت پذیر می بودند.در هر حال و من الله توفیق

اگر بی موضوع نوشتم مرا به صفای دل هایتان عفو کنید.شب خوش

(1)plagiarism


Wednesday, 27 August 2008

بسی رنج بردم در این سال سی

کوه دماوند
یک عزیزی که نمی خواهم نامش را ذکر کنم ، وقتی بچه بودم ،شاید حدود هفت ،هشت سال ،مرا نصیحتی کرد که همیشه سر لوحه زندگیم است.شاید یک پسر هفت ساله فهم و درک فلسفه و اخلاق را نداشته باشد و نتوان با او در قالب کلمات صحبت کرد اما آن عزیز با هوش سرشارش درس زندگی به من آموخت. هیچ وقت یادم نمی رود موقع تعارف کردن شیرینی ،من گفتم نه ممنون ،حتی بی آنکه نگاهی به شیرینی های خوش مزه تبریز بیاندازم.در پاسخ آن عزیز گفت که همیشه در زندگی اول فکر کن بعد پاسخ بده.امروز هر وقت که می خواهم با عجله پاسخی بدهم به یاد آن نصیحت می افتم و یاد حرف پدر بزرگ نازنیم که می گویند:اول بیاندیش و سپس سخن بگو.این داستان و خاطره را به این جهت گفتم که خبر وزیر علوم مرا به خنده وا داشت .وزیر علوم فرمودند :"پنجاه سال ديگر، فارسي بايد نخستين زبان علمي دنيا شود " (اینجا بخوانید).صد البته که تعریف این قصه به قصد تمسخر نبودو هزار و صد البته که این آرزوی هر ایرانی وطن پرستی است ، اما به قول عزیزانی که به من درس زندگی دادند اول باید فکر کرد و بعد سخن گفت . آقای وزیر نمی دانم شما در کجا زندگی می کنید . شاید از اخبار و اعداد و ارقام بی خبرید .با سرانه ده دقیقه مطالعه در سال و هزار و یک ضعف در سیستم آموزش عالی و غیر آلی چگونه می توان این راه را طی کرد؟با کدام دانشمند و دانشجو؟آنهایی که برای زندگی به کشور های اروپایی و آمریکایی مهاجرت کردند و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود ؟یا اساتیدی که هر روز به هزار و یک دلیل برای سپری کردن دوران بازنشستگی خانه نشین می شوند؟این ها حرف های من نیست که نظرات شخصی من باشد، اینها اخباری است که هر روز می خوانم.نخیر آقای وزیر عزیز با این روش ها پنجاه سال که سهل است صد و پنجاه سال هم نمی توان زبان فارسی را زبان علمی دنیا کرد.

Saturday, 16 August 2008

Red Bull


تا جایی که می دانم سایت بی بی سی فارسی در ایران فیلتر است .به همین خاطر مطلبی را از این سایت در مورد نوشابه های انرژی زا که امروز منتشر شده در اینجا کپی می کنم .قبلا هم مقاله ای در رابطه با خطر مصرف این نوشابه با الکل را در روز نامه های اینجا خوانده بودم که بسیار خطر ناک است در ایجا هم ذکر شده است . اگر از این نوشابه ها زیاد می خورید ،مثل من ،حتما این مطلب را بخوانید


عنوان :هشدار پزشکان در مورد مصرف نوشابه رد بول


در آگهی های تبلیغاتی گفته می شود که نوشابه رد بول، انرژی زا بوده و به شخص این احساس را می دهد که بال درآورده است ولی متخصصین می گویند این نوشابه انرژی زا، دارای عوارض جانبی است. یک گروه پزشکی در استرالیا تاثیر این نوشابه بر 30 نوجوان را بررسی کرده است.این پژوهشگران متوجه شدند که یک ساعت پس از نوشیدن رد بول، خون مصرف کنندگان این نوشابه چسبناک شده است.این حالتی است که معمولا قبل از حمله قلبی برای شخص پیش می آید. این پژوهشگران می گویند چنانچه شخص دچار استرس یا فشار خون بالا باشد نوشیدن رد بول، می تواند مهلک باشد.گفته می شود که مصرف این نوشابه به تمرکز فکری کمک می کند و واکنش شخص سریع تر می شود.به همین دلیل است که می گویند بهتر است ورزشکاران قبل از شرکت در مسابقه، رد بول بنوشند.
برخی نیز نوشابه رد بول را با نوشابه های الکلی مانند ودکا مخلوط کرده و مصرف می کنند.اما این اولین بار نیست که مسئله تاثیر بد این نوشابه در سلامت شخص مطرح می شود.در حال حاضر فروش این نوشابه در چند کشور از جمله نروژ، دانمارک و اروگوئه ممنوع اعلام شده است.ولی مالکین کارخانجات نوشابه سازی رد بول می گویند مقدار کافئین موجود در هر قوطی این نوشابه درست به همان اندازه ای است که در یک فنجان قهوه معمولی دیده می شود. آنها می گویند در سال گذشته سه و نیم میلیارد قوطی از این نوشابه در 143 کشور جهان به فروش رفته است و این خود نشانه این است که مقامات بهداشتی معتقدند مصرف آن بی خطر است.
منبع

Monday, 21 July 2008

کمی تا قسمتی فارسی



چناچنه به طور رومزره به زبان فارسی صبحت می کیند، با کمی تلاش خاوهید تواسنت این نوتشه را بخاونید. در داشنگاه کبمریج انگلتسان تقحیقی روی روش خوادنه شدن کملات در مغز اجنام شده است که مخشص می کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ی کلمات را پدرازش کرده و کمله را می خاوند .به هیمن دلیل است که با وجود به هم ریتخگی این نوتشه شما تواسنتید آن را بخاونید

Sunday, 20 July 2008

کمی هم علمی با آقای لیمو ترش


ليموترش؛ ضد عفوني‌كننده قوي

ليموترش به علت داشتن خواص اسيدي ضد عفوني‌كننده قوي است. حتي اگر در مسافرت‌ها به آب آشاميدني مشكوك هستيد و مي‌ترسيد از آن بنوشيد كافي است چند قطره آب ليموترش را در آن بريزيد. آب ر ا كاملا استرليزه كرده و ميكروب‌هاي موجود در آب را از بين مي‌برد.
كساني كه مي‌خواهند خود را لاغر كنند، اگر صبح ناشتا آب ليموترش را با يك ليوان آب مخلوط كنند و مقدار كمي عسل بآن اضافه نمايند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به اين ترتيب از شر چربي‌‌هاي اضافي راحت خواهند شد

بهترين كلسيم آن است كه از پوست تخم مرغ و آب ليمو تهيه مي‌كنند. براي تهيه كلسيم طبيعي يك تخم مرغ را تميز شسته و در يك ليوان بگذاريد و روي آن يك ليموترش را بريزيد و آن را مدت دو تا سه ساعت در جاي خنكي بگذاريد سپس تخم مرغ را در آورده و آب ليمویی كه داراي مقدار زيادي كلسيم است ، روي سالاد ريخته و يا با عسل يا شكر شيرين كرده بنوشيد. از تخم مرغ هم كه پوست آن نرم شده مي‌توانيد هنوز استفاده كنيد.
براي گلو درد بهترين دارو ليموترش است. يك قاشق چايخوري آب ليموترش را در آب نيم گرم بريزيد و با آن غرغره كنيد، ورم گلو و گلو درد را بر طرف خواهد كرد.
براي گرفتگي بيني و زكام كافي است، چند قطره آب ليمو را با يك قاشق چايخوري آب مخلوط كرده و در بيني بچكانيد

براي رفع ورم معده و روده بايد يك ليموترش را با پوست و هسته له كنيد و آن را با يك ليوان آب سرد و يك قاشق عسل مخلوط كرده و به مدت يك ساعت قبل از خواب بنوشيد.

براي جلوگيري از خونريزي بيني كافي است كه يك تكه پنبه را آغشته به آب ليمو كرده و در سوراخ بيني بگذاريد، خون دماغ را برطرف خواهد كرد.
اگر در صورت شما لكه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب ليمو و نمك است.
منبع: جام جم آنلاین

Thursday, 26 June 2008

سی مثل از ازدواج


خواستم پیرامون کنکور بنویسم که این روز ها در اخبار و جراید و اجتماع ،بازار داغی دارد که ای میل شادی عزیز به دستم رسید .دیدم که شاید در حال حاضر بحث ازدواج و صیغه داغ تر است .سی ضرب المثل برای دوستانی که قصد ازدواج البته از نوع دایم را دارند شدیدا توصیه می شود.برای آقایان ازدواج کرده بنا به توصیه پزشکان مضر می باشد.در هر حال قدیم ها زمانی که ما کنکور می دادیم ،یادش بخیر زمان چراغ نفتی یکی از شروط، تحصیلات آقای داماد بود البته به ما که رسید شرایط تغییر کرد و با نرخ رشد نقدینگی ،پول هم به سبد ازدواج اضافه شد . حال به دنبال آن هستیم، امید است که وقتی بدستش آوردیم ،شرایط تغییر نکرده باشد. اما به یقین و به اعتقاد بنده حقیر سراپا تقصیر، پول تضمین خوشبختی نبوده و نیست اما شاید وسیله ساز راحتی و تسریع خوشبختی ظاهری باشد .در هر از این مثال ها خواه پند گیرید و خواه ملال. شب خوش

هنگام ازدواج بيشتر با گوش هايت مشورت كن تا با چشم هايت. ضرب المثل آلمانی
مردی كه به خاطر " پول " زن می گيرد، به نوكری می رود. ضرب المثل فرانسوی
لياقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ضرب المثل چينی
زنی سعادتمند است كه مطيع " شوهر" باشد. ضرب المثل يونانی
زن عاقل با داماد " بی پول " خوب می سازد. ضرب المثل انگليسی
- زن مطيع فرمانروای قلب شوهر است. ضرب المثل انگليسی
- زن و شوهر اگر يكديگر را بخواهند در كلبه ی خرابه هم زندگی می كنند. ( ضرب المثل آلمانی
داماد زشت و با شخصيت به از داماد خوش صورت و بی لياقت . ( ضرب المثل لهستانی
دختر عاقل ، جوان فقير را به پيرمرد ثروتمند ترجيح می دهد. ( ضرب المثل ايتاليايی
داماد كه نشدی از يك شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای .( ضرب المثل فرانسوی
دو نوع زن وجود دارد؛ با يكی ثروتمند می شوی و با ديگری فقير. ( ضرب المثل ايتاليايی
- در موقع خريد پارچه حاشيه آن را خوب نگاه كن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقيق كن . ( ضرب المثل آذربايجانی
- برا ی يافتن زن می ارزد كه يك كفش بيشتر پاره كنی . ( ضرب المثل چينی
- تاك را از خاك خوب و دختر را از مادر خوب و اصيل انتخاب كن . ( ضرب المثل چينی
- اگر خواستی اختيار شوهرت را در دست بگيری اختيار شكمش را در دست بگير. ( ضرب المثل اسپانيايی
- اگر زنی خواست كه تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج كن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل تركی
- ازدواج مقدس ترين قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر
- ازدواج مثل يك هندوانه است كه گاهی خوب می شود و گاهی هم بسيار بد. ( ضرب المثل اسپانيايی
- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و ديرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی
- ازدواج كردن وازدواج نكردن هر دو موجب پشيمانی است . ( سقراط
- ازدواج مثل اجرای يك نقشه جنگی است كه اگر در آن فقط يك اشتباه صورت بگيرد جبرانش غير ممكن خواهد بود. ( بورنز
- ازدواجی كه به خاطر پول صورت گيرد، برای پول هم از بين می رود. ( رولاند
- ازدواج هميشه به عشق پايان داده است . ( ناپلئون
- اگر كسی در انتخاب همسرش دقت نكند، دو نفر را بدبخت كرده است . ( محمد حجازی
- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نيست ، ولی می توانيم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب كنيم . ( خانم پرل باك
- با زنی ازدواج كنيد كه اگر " مرد " بود ، بهترين دوست شما می شد . ( بردون
- با همسر خود مثل يك كتاب رفتار كنيد و فصل های خسته كننده او را اصلاً نخوانيد . ( سونی اسمارت
- برای يك زندگی سعادتمندانه ، مرد بايد " كر " باشد و زن " لال " . ( سروانتس
- ازدواج بيشتر از رفتن به جنگ " شجاعت " می خواهد. ( كريستين
- تا يك سال بعد از ازدواج ، مرد و زن زشتی های يكديگر را نمی بينند. ( اسمايلز

Wednesday, 25 June 2008

خود درمانی

تا حالا با همسرتون دعواتون شده؟اگر نشده خوب الهی شکر اما خوب از قدیم گفتن دعوا شیرینی زندگی است.البته باید توجه داشت که نمک زیاد اصلا برای سلامتی بدن مفید نیست . اما منظورم از بیان دعوا این بود که بگم در بین این نمک بازی ها ،کاسه و بشقاب بد بخت مورد تهاجم قرار می گیرد ،البته که بیشتر سلاح خانم هاست به جهت تعویض سرویس آشپزخانه!!! اما واقعا گاهی شکستن به فروکش کردن خشم کمک میکند ،در حقیقت همانند کوه آتشفشان نیاز به یک راه خروج برای تخلیه انرژی نیاز داریم که خورد کردن یکی از آنهاست در هر حال عکس ها هم مربوط به روشی جدید درمانی در آمریکاست برای کسانی که اعصابشون به قولی تعطیل است.اما این روش را با توجه به افزایش افسار گسیخته قیمت های لوازم خانگی برای ایرنیان عزیز پیشنهاد نمی شود.در هر حال شب خوش


Friday, 9 May 2008

سال نو آوری و شکوفایی





بی شک ایرانیان جزء خلاق ترین انسان های روی زمین هستند که به خاطر وجود کمبود همیشه از استعداد و نبوغ بالای خود استفاده کردند چه در راه های مثبت و چه خلاف.اما این اختراع که به عنوان آخرین ابداعات یکی از مناطق ورزشکار پرور ما ثبت شده در نوع خود بی نظیر و حتی کم نظیر است.آفرین به این همه استعداد و هوش ایرانی.شب خوش

Wednesday, 30 April 2008

از عجایب خلقت


شاید اگر بچه هشت ماه ای را در حال کتاب خواندن ببینید در حالی که با شما حرف میزند ،اگر شکه نشوید حتما متعجب نگاهش می کنید.و اگر زمانی که وارد دانشگاه میشوید با همکلاسیی روبرو شوید که 11 سال بیشتر نداردو از همه بالاتر دختری 19 ساله را به عنوان استاد دانشگاه ببینید حتما او را تحسین می کنید.کتاب رکورد گینس نام او را به عنوان جوان ترین استاد دانشگاه ثبت کرده است رکوردی که بعد از سیصد سال شکسته شد.این کار باور نکردنی متعلق به دختر است که عددی برای ضریب هوشیش تعریف نمی شود .دختری ایرانی- آمریکایی متولد شهر نیویورک؛عالیه صبور استاد تمام وقت یکی از دانشگاه های امریکا.اطلاعات بیشتر را حتما در مراجعه به سایت ایشون ببینید.واقعا این یک نمونه از هوش و استعداد ایرانی است که می بایستی برای ایران و ابادانی ایران می بود.از این گونه جوان ها هر شب فرودگاه امام خمینی شاهد پرواز انهاست که میروند تا هر جا که دلشان می خواهد زندگی کنند.اما کاش دلشان می خواست ایران زندگی کنند اما........شب خوش

Tuesday, 22 April 2008

SSLM

در دانشگاه های انگلیس برای هر رشته یک یا دو سخن گو قرار می دهند که همیشه مسائل دانشجویان را به رده های بالا منتقل کنند.از بد حادثه و از انجایی که من مثل گاو پیشونی سفیدم ،اینجا هم من رو سخن گو کردند.هفته پیش جلسه ترمی بود متشکل از سخن گوها که البته این بار من تنها بودم، اساتید،رییس دانشکده و رییس گروه .خلاصه من هم که با دست پر ،شامل هزارو یک جور چارت و امار و ارقام رفته بودم کلی همه را تعجب زده کردم و البته هم مورد تشویق .منظورم از این داستان ارتباط و اعمال نظر دانشجو ها برای بالا بردن بهره وری و کیفیت اموزشی دانشگاه برای سال ها آتی است . در هر حال همیشه استفاده از بازخورد ها برای پیشبرد اهداف سازمان امری لازم و ضروری است.شب خوش

Sunday, 20 April 2008

قليان اكسيژن


قبل از اینکه داستان های آزاد شدن و ممنوع شدن قلیان مطرح شود،بحث ممنوعیت آن برای خانم ها مطرح بود و البته که جامه عمل هم پوشید ،حالا چگونه به این نتیجه رسیدند که برای خانم ها ممنوع و برای آقایان آزاد است،من نمی دانم.اما به یقین بحث مظهر فساد کمی بی انصافی به قدمت قلیان بود ه و هست.حالا بحث سلامتی باز یک بحث دیگر اما قلیان اکسیژن هم داستانی دارد که این روز ها مطرح است .کشیدن اکسیژن بجای دود.البته که من سیستم ان را نفهمیدم اما کام تنباکو کجا و اکسیژن خالص کجا .از دست رفیق ناباب شب خوش
خواستین بخونین برای منم میل بزنین بگین چطوریاست

Friday, 18 April 2008

ارائه طرح

عکس مربوط است به ارائه طرح تجاري در مورد شرکت ارائه دهنده خدمات اتومبيل
در صورتي که دوست داشتين بيشتر بدونيد روي سايت زير کليک کنيد.شب خوش
http://www.pmph.blogspot.com/
Posted by Picasa